De opslag van het kantoor

De opslag van het kantoor

18 mei 2022 0 Door Simon

Dag in, dag uit gaan we naar ons werk toe. De meeste mensen werken vijf dagen in de week en we besteden dus een hoop tijd op het kantoor. We werken hard, maar hoeveel tijd besteden we aan het kantoor zelf? Weet je waar alles ligt en hoe vaak wordt de boel gecheckt en opgeruimd? Tijd om dat voor de zomer nog eens te doen. In deze blog vertel ik je hier iets meer over. Lees je mee?

Alle documenten bewaard

Uiteraard stapelt de data zich op in de loop van de tijd. Hoe bepaal je wat er moet blijven en wat er wel weg kan? Ga door de mappen heen en bepaal samen met de afdeling welke informatie bewaart moet blijven en welke dingen verouderd zijn en eigenlijk weg kunnen. Bewaar de boel in mappen of archiefdozen en sla de meest gebruikte documenten ook in een online platform op voor extra veiligheid.

Na de projecten

Sommige projecten vragen om extra materialen. Over het algemeen blijft er van dit materiaal na afloop het één en ander over. Dat wil je misschien niet allemaal meteen weggooien, sommige spullen kun je later nog hergebruiken. Wees kritisch en bewaar niet alles. Voor wat je wel wilt bewaren, kan je dozen kopen. Sla alles in een opslagruimte in het kantoor of daar vlakbij op, zodat je het zo bij de hand hebt.

Alle kantoorartikelen op dezelfde plek

Dan zijn er ook nog de praktische dingen die je kan vinden in een kantoor. Denk aan artikelen zoals pennen, scharen en papier. Het zijn precies de items waarvan we altijd verwachten dat we er zijn, we besteden er niet veel aandacht aan, maar we merken het meteen als er iets mist. Tijd dus om eens goed te kijken wat er in het kantoor aanwezig is, wat er ontbreekt en waar je dat het beste kunt bewaren om het werk zo praktisch en efficiënt mogelijk te maken.

Ook voor de borrel

Natuurlijk wordt er op een kantoor voornamelijk gewerkt maar af en toe vieren we er ook een feestje of ontmoeten we er gasten. Dan wil je wel wat lekkers in huis hebben, ook dat moet opgeslagen worden. Denk aan drank en eventuele hapjes of decoratie om de boel net wat meer gezellig te maken. De vrijdagmiddag borrel kan tegenwoordig weer en is heiliger, en vooral gezelliger dan ooit!

Zo is jullie kantoor weer overzichtelijk en aan kant!